Bezpieczeństwo pacjenta w nowych wymogach sanitarnych

Pandemia COVID-19 na kilka tygodni zablokowała działalność gabinetów stomatologicznych w całej Polsce. W przypadku kliniki dentystycznej Aldent były to prawie dwa miesiące. Na szczęście udało się przetrwać trudny okres i znów możemy pomagać pacjentom. Nie oznacza to jednak, że wszystko wróciło do normy, a sposób obsługi klientów jest taki jak dawniej. Jak wygląda wizyta z uwzględnieniem nowych wymogów sanitarnych? Oto kilka najważniejszych informacji.

Działalność gabinetu stomatologicznego Aldent w okresie pandemii

Od połowy marca do pierwszych dni maja wstrzymaliśmy działalność, ograniczając ją do kontaktu telefonicznego lub korespondencji e-mail. Dzięki zachowanym środkom ostrożności wrocławskie gabinety stomatologiczne Aldent oraz cały personel pozostali wolni od groźnego wirusa. A co najważniejsze, w międzyczasie zdążyliśmy zaopatrzyć się w niezbędne środki ochrony osobistej, aby znów móc przyjmować pacjentów.
 
Posiadamy fartuchy, które regularnie dezynfekujemy oraz nosimy pozostałe elementy stroju podwyższającego poziom bezpieczeństwa: maski, przyłbice oraz rękawiczki. Podczas każdej wizyty nakładamy na oczy gogle oraz czepki na głowę. Prosimy zatem rodziców o przygotowanie dzieci na zmianę wyglądu personelu, aby oszczędzić małym pacjentom niepotrzebnego stresu.

Dokładamy wszelkich starań, aby nasi klienci czuli się komfortowo i nie musieli obawiać się o swoje zdrowie. Zachowanie maksymalnego reżimu sanitarnego nie przełożyło się jednak na zmiany w cenniku usług. Uspokajamy, że klinika dentystyczna Aldent nie pobiera dodatkowych opłat za środki ochrony osobistej oraz za zorganizowanie odpowiednich warunków podczas wizyty.

Jak pracujemy w nowych warunkach sanitarnych?

Funkcjonowanie ze świadomością wciąż obecnego ryzyka pandemicznego nie jest łatwe. Za sprawą ogromnego zaangażowania naszych pracowników oraz dzięki wyrozumiałości pacjentów mogliśmy szybko reagować na dynamiczny rozwój sytuacji. Zmieniły się m.in. godziny otwarcia gabinetów dentystycznych we Wrocławiu, które należą do marki Aldent. Inne są także zasady obowiązujące w poczekalni. Od tej pory może w niej przebywać tylko jedna osoba.

 

Tradycyjna forma rejestracji jest ograniczona do minimum. Na wizytę można umówić się zdalnie poprzez wykonanie do nas telefonu lub wysłanie wiadomości e-mail. Wystarczy podać sugerowaną datę oraz konkretną godzinę, a na pewno wspólnie znajdziemy najdogodniejszy termin. Przed wejściem do gabinetu przeprowadzamy ankietę epidemiologiczną oraz mierzymy temperaturę ciała, aby móc przyjmować wyłącznie osoby zdrowe. Podczas kontaktu na odległość prosimy o informowanie o przejściu infekcji lub pobycie na kwarantannie.

 

Pomimo wielu obaw, zdecydowaliśmy się kontynuować pracę. W tym miejscu słowa uznania należą się nieocenionym organizacjom pozarządowym, które wspierały nas ze wszystkich sił. Fundacja Pomoc Medykom oraz lokalna Fundacja ERMED przekazały do naszych placówek nie tylko pomoce medyczne. Dostaliśmy również kawę, którą mamy nadzieję serwować w poczekalniach kliniki stomatologicznej Aldent, gdy wszystko będzie tak jak dawniej. Tymczasem zachęcamy do kontaktu. Epidemia, czy nie – zębów nie należy zaniedbywać i w przypadku nagłego bólu lub dokuczliwych dolegliwości trzeba udać się do specjalistów.